Upravit stránku
Přejít na obsahovou část stránky
13. 05. 2024ZŠ Pardubice - Spořilov
Jazykový poznávací zájezd...

Druhý květnový týden se žáci osmých a devátých ročníků vydali na jazykový a poznávací zájezd za krásami východní Anglie a Londýna.

První den zájezdu jsme se autobusem přepravili přes Německo, Nizozemí a Belgii až do Francouzského přístavu Dankerque. Odtud jsme pokračovali trajektem do Britského Doveru.

Druhý den brzy ráno jsme dorazili do Londýna. Prohlídku města jsme zahájili plavbou po řece Temži. Cestou jsme viděli Shakespearovo divadlo Globe, moderní budovy Canary Wharf, podpluli jsme Tower Bridge a vystoupili u ikonických památek Big Ben a Houses of Parliament. Prošli jsme se k Westmister Abbey, což je tradiční místo korunovací a svateb britských panovníků. Pokračovali jsme kolem sídla premiéra v Downing street 10 a vládních budov ve Whitehall. Přes St. James park jsme došli až k Buckinghamskému paláci. Na střeše vlála královská standarta, takže král Karel III. byl právě doma. Dále jsme zamířili na nejznámější londýnské náměstí - Trafalgar square. Na Piccadilly Circuis jsme si poté zakoupili suvenýry. Žáky také zaujala prohlídka největší legální plochy na graffiti v Londýně.

Po nabitém dni jsme zamířili do pobřežního městečka Clacton on Sea, kde jsme bydleli. Zvolili jsme ubytování v hostitelských rodinách, aby měli žáci možnost využít své jazykové dovednosti v praxi. Poznali jsme rozdílné zvyklosti v britských rodinách. Žáci se dokázali se svými hostiteli domluvit a vykomunikovat vše co potřebovali.  Za krátkou dobu ztratili veškeré obavy a rozpaky a rozpovídali se i o rodině, našem městě a mnoha dalších tématech.

Další den nás dopoledne čekala návštěva Mountfichet Castle. Žáci si mohli prohlédnout skanzen a rekonstrukci normanského hradu a vyzkoušet si co obnášel život za dob Viléma Dobyvatele. Odpoledne přišel pro mnohé highlight celého zájezdu, a to návštěva filmových studií Warner Bros, ve kterých se natáčel Harry Potter. Nejen fanoušci slavných knih J. K. Rowlingové a jejich filmového zpracování byli okouzleni propracovaností veškerých rekvizit, kostýmů a modelů budov. Mohli jsme také nahlédnout pod pokličku filmovým tvůrcům a pochopit, jak vznikají některé filmové triky. Nevynechali jsme ani ochutnávku máslového ležáku a dalších dobrot z Medového ráje.

Ve čtvrtek byli spokojeni především chlapci, protože jsme navštívili obrovské muzeum letecké techniky v Duxfordu. Viděli jsme historické stroje, které bojovaly v bitvě o Británii i letadla, která přepravovala britské pasažéry v poválečném období. Odpoledne nás poté čekala prohlídka univerzitního města Cambridge. Při projížďce na lodičkách jsme si mohli prohlédnou místa, kde studovali osobnosti jako Charles Dickens, J. R. Tolkien, Charles Darwin, nebo Isaac Newton.

V pátek jsme se rozloučili s hostitelskými rodinami, což se někde neobešlo bez silných emocí. Čekal nás poslední den v Londýně. Začali jsme prohlídkou Tower of London, kde jsme viděli korunovační klenoty. Poté jsme měli příležitost prohlédnout si Londýn z výšky. Navštívili jsme totiž střešní zahradu ve 14. patře budovy Garden at 120. Opět jsme mohli obdivovat rozmanitost londýnské architektury, kde se potkávají historické budovy s moderní zástavbou. Prohlídku Londýna jsme zakončili u slavné St. Paul´s Cathedral. Poté už jsme spěchali zpět k autobusu, abychom se následující den v pořádku vrátili ke svým rodinám.

Přijeli jsme plni dojmů a zážitků. Vyzkoušeli jsme si zorientovat se a poradit si ve velkoměstě v cizí zemi. Tato zkušenost nám jistě dodá sebedůvěru při dalších cestovatelských dobrodružstvích!

FOTOGALERIE

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti